שילוב של פעולות קרצוף וייבוש

מכונת שטיפה היא מכונה המבצעת ניקוי רצפות על-ידי שילוב של פעולות קרצוף וייבוש. מהו אופן פעולתן של מכונות שטיפה?
מים עם תמיסת ניקוי מוזנים ממיכל המים במכונה אל מברשת (או אמצעי קרצוף אחר כלשהו), המסתובבת על הרצפה עם הפעלת לחץ. הלכלוך המומס נשאב/נאסף על-ידי מגב שממוקם מאחורי המברשת, אל תוך מיכל האיסוף שבמכונה. המשטח המתקבל לאחר הניקוי הוא יבש ונקי.

ישנם מספר סוגים של מכונות שטיפה, לרבות מכונות המופעלות על-ידי כבל חשמלי, כאלו המופעלות על-ידי מצברים ומכונות רכובות.

מכונת שטיפה המופעלת על-ידי כבל חשמלי

מכונה כזו מוזנת בזרם חשמלי 220 וולט וכוללות כבל חשמלי נגרר. יתרונותיה הם זמן עבודה בלתי מוגבל, התאמה לניקוי של כל סוגי הרצפה – מחוספסת, חלקה ומה שביניהן. יש בה מנוע חזק המספק כוח ניכר לשאיבה וקרצוף. היא מתאימה לניקוי לכלוך כבד. המבנה הוא פשוט ולא יקר במיוחד. אין מצבר, מטען מצבר או חלפים זולים. זוהי מכונה זולה לרכישה ואחזקה. חסרונותיה: חוסר נוחות מסוים המתבטא בגרירה הכבל החשמלי עם המכונה, בעיקר בשטחים צפופים. מכונה זו מתאימה לעבודה בשטחים פתוחים יותר, כגון – מחסנים ואולמות ספורט. המכונה מוגבלת לגודל מסוים של שטוח.

גולשים שהגיעו לעמוד זה התעניינו גם בפרטים על שואב אבק תעשייתי

מכונה מופעלת מצבר

 מכונה מסוג זה מכילה מצבר המספק לה מקור אנרגיה לפעולה. המצבר "נגמר" במהירות בעת העבודה. יתרונותיה: כושר תמרון עם עבודה נוחה במקומות צפופים (אין כבל חשמלי נגרר מאחורי המכונה). בטיחות שבאה לידי ביטוי במתח עבודה נמוך. אין סכנה להסתבכות הכבל החשמלי בעצמים על הרצפה או במברשות מסתובבות. המכונה מאפשרת עבודה גם בתוך קהלים. המכונה מיוצרת במגוון גדלים ומתאימה לניקוי וקרצוף שטחים בגדלים של הכחל מ-100 ועד 3000 מטרים רבועים. חסרונותיה הם זמן עבודה מוגבל, זמן טעינה ממושך, מחיר גבוה לרכישה ואחזקה ומשקל גבוה יותר.

מכונת שטיפה רכובה

מכונה מסוג זה מיועדת לניקוי שטחים נרחבים בזמן קצר, כאשר מומלץ להשתמש בה עבור שטחים גדולים מ-2000 מ"ר. יתרונותיה וחסרונותיה דומים לאלו של מכונה המופעלת על-ידי מצבר, אך רוחב הניקוי הגדול, יחד עם נפח המיכל וקיבול המצבר מאפשרים ניקוי שטחים נרחבים של עד 10,000 מ"ר.

לחצו כאן למידע אודות מכונה לניקוי שטיחים

צריכים פתרון מקצועי לניקיון?

השאירו פרטים ונשמח לייעץ לפתרון הטוב ביותר עבורכם.

דילוג לתוכן